Maleisie2012.reismee.nl

Melaka

In Melaka door de bus bij ons hotel afgezet, goede service voor een paar dollar meer. Hotel Holiday Inn, wat een verademing met Singapore, ruimte .....In hotel in Singapore hadden we zo'n 50cm om ons bed.....En een wc waar we als we erop zaten ook konden douchen.

Hier uitzicht op de straat van Melaka, wat ook al opgespoten wordt. Ze zijn hier gek op landwinning en bouwen. Veel oude gebouwen bekeken uit de Hollandse tijd, ook een Maritien en Marine museum bezocht.....Rondvaart over de Melaka River best leuk, veel huizen met kunst erop gezien, leuk versiert, ze hebben er zelfs een monorail langs rijden.

In de avondJonker street een bezoek gebracht,hier wordt de straat dan afgezet en er komen veel kraampjes te staan met van alles te koop.

Ook de burcht van de Portugezen bezocht althans wat ervan over is en opde heuvel degraven van Hollanders die er geleefd hebben.

Melaka is niet echt reuze interressant voor meer dan twee dagen, erg veel is er niet om te bezoeken

Melaka staat wel sinds 2008 op de lijst van UNESCO en ongeveer 62% van de bevolking is chinees.

Nu gaan we zo van Melaka naar Kuala Lumpur met de bus, een ritje van goed twee uur, dus daar meer......