Maleisie2012.reismee.nl

George Town (Penang)

Na een busreis van ruim 5 uur aangekomen op het eiland Penang, daar direkt bustickets geregeld voor de dooreis naar de Cameron Highlands over 5 dagen.

Later met taxi naar George Town, de hoofdstad van het eiland, we zitten midden in de chinese wijk met het hotel, inclusief een paar hoertjes verderop in de straat en op 20m een moskee, op zich niet erg, wel dat ie s'chtends om ong half zes begint met oproepen van het gebed.......je snapt het wel, elke ochtend vroeg wakker.

De eerste dag op vrijdag naar de Penang Hill, met de bus ongeveer een half uur durende reis.

Daar tickets gekocht voor het kabeltreintje want ruim 800m omhoog wandelen zit er niet in. Leuke ervaring naar boven steil en snel...en een mooi uitzicht.

We hebben ook nog de Snake Temple bezocht en daar gaat het verhaal dat slangen daar uit zich zelf naar toe trekken voor een veilige haven, zeg maar.

Ook op Penang natuurlijk shoppingmalls ook daar nog een bezoekje gebracht en ook nog wat voet reflexelogie laten doen, want onze voeten waren daar wel aan toe, lekker verwend konden ze er weer tegen aan.

Ook een trip gemaakt met gids en auto naar oa Butterfly farm, Spice garden, Fruit garden, een vissersdorpje...(zeg maar 1 steiger met vissersboten), naar een Batik winkel en fabriekje, en een chocolade fabriekje...

Leuk om te zien en zo de meest interresante tripjes van het eiland, ook in de avond naar Batu Ferringhi geweest een ander klein stadje met een avondmarkt die om ong 7 uur begint. erg gezellig.

De laatste dag nog een keer naar Batu Ferringhi omdat Dennis graag eens op het strand wilde liggen, er is hier heel weinig strand en het meeste is niet je van het. Je hebt hier niet het paradijselijke mooie blauwe water.

Dinsdag 12 juni gaan we verder naar de Cameron Highlands.....