Maleisie2012.reismee.nl

Kuala Lumpur

Na een reis van ongeveer twee en half uur in KL aangekomen....Naar Istana Hotel, vijf ster maar beetje vergane glorie, huishouding en onderhoud komen wat te kort hier. KL is een behoorlijke drukke stad met heel veel wolkenkrabbers maar ook veel armoedige woningen, heel erg verdeeld.

Wij zijn naar de Batu Caves geweest aan de rand van de stad, goed te doen met metro, een trap beklommen(bedwongen,kun je ook zeggen)langs aapjes die er de wacht houden. En boven aan twee grote grote kamers in de grot erg mooi om te zien. Er zijn daar veel Hindoe tempeltjes en taferelen te zijn.

Later ook de KL tower opgeweest zo ongeveer 300 m hoog. Groots uitzicht over de stad. De Petronas Twin towers zijn ook erg indrukwekkend, maar geen geen kaartjes gehaald om erin te gaan, hadden geen zin om vroeg in de rij te staan ervoor. Daar bedoel ik mee om rond 6 uur daar te zijn. Ze delen dan een x aantal kaarten uit voor de dag en daar blijft het bij.

Wel het winkelcentrum bezocht wat eronder is, slechts zes verdiepingen met alle bekende dure merken en namen, denk dat Esprit daar de goedkoopste was. Deze shoppingmsalls zijn niet te vergelijken met oa Zuidplein, deze verdwijnt in het niet hier en in alle andere winkelcentra die we gezien hebben.

Kl voor de rest niet veel aan, vonden we, wel kennis gemaakt met de tandarts hier nadat ik bij een ontbijt een stukje kies kwijt was, een zeer aardige tandarts(e) heeft een noodreparatie gedaan en later maar laten repareren in Rotterdam.

Wat erg handig is in KL is de Monorail, simpel,goedkoop en makkerlijk.

Zijn de laatse dag naar Mines geweest, een shoppingcentra net buiten de stad, waar ooit een Tin mijn was, nadat dat gstopt is heeft regenwater er twee meren doen ontstaan, er zou volgens info een rondvaart zijn over het meer langs de 7 m Maleisische wereld wonderen, nou wij erin en welke wonderen het zijn , zijn we nu nog niet achter. Er stonden dus alleen een paar zeer grote Hotels en resorts langs het meer. Dus geen interessante trip. Gelukkig op donderdag richting George Town, ong 350 km verder op het eiland Penang.